Idre :)

Söndag: Gick upp vid 6 för att hinna med allt innan avresan J Duscha, packa de sista och äta. Vid 8 så var de samling vid skolan för sedan åka till Idre :D När vi kliver på bussen sitter Jönköpingsfolket där man tittar lite diskret om de finns nån man känner igen lr tycker ser bra ut. De fanns några hetingar ;) Sen börja en resa på ca 9timmar .. Vi hade några stopp i mellan i köping hämta vi en elev från Jönköping, Borlänge på kiss paus, Mora för lite mat, de vart donken :P Sen vid ca kl: 5 var vi framme fick inte mer än att släng in sakerna innan vi skulle gå och hämta turskidorna och sedan handla lite innan dom stängde. Sen gjorde vi lite macker, sen gick jag och la mig för att sova för jag mådde inte så bra men kunde inte somna för bruno hade varit där en sista gång och sagt god natt, dom andra bada bastu och rulla sig i dom små snö högarna som fanns :P

 

Måndag: På schemat för denna dag stog de turåkning på fjället. Vid 9 skulle vi va vid Ica på kläda och klara får då gick bussen där vi skulle börja våran färd. När vi kom fram börja de med att jag fick mina skidor sist och att de va en liten och en lite större så nån hade tagit fel så det vara att gå på jakt efter den andra. Sen när man väl hade fått på sig skidorna så började färden trodde jag men de va fel valning på mina skidor så jag gled bara bakåt så elin och jag fick byta eftersom de va första gången jag åkte och för mitt knä. Så de gick mkt lättare när jag fick ett par normal vallade skidor. När vi hade åkt ca 500m så såg vi massa renar som någon vallade, nästa alla bara stannade och kollade, Jönköping tyckte inte vi va normala :P Sen fortsatte vi ca 2km till där vi stannade och åt våran lunch som bestod av kyckling och pasta sallad J Sen vart de snö krig och ekan och jag brottades i snön :D Sen va de dags för lavinsökning och bygga bivacker. Så fort man kliv ner i snön så fasta man och hade snö upp till vaderna så vi fick lära oss ett sätt att gå på för att inte ramla ner så mkt såg väldigt töntigt ut men de var de värt ;) Min grupp började med att trycka ner nån slags pinne i marken för att se om de låg en människa där ( man ska göra så när man söker efter en människa om en lavin har gått ) lr om de bara va snö. Sen vidare till att leta efter en sökare och min grupp hitta så klart den ;P Sen skulle vi fortsätta att bygga på en bivack. Sen efter de skulle vi lyssna på nått men Peter linda in mitt knä i ett bandars så jag hörde inget. Sen var de dags för hem färd J då börja de mulna på, vart kallt och börja regna innan va de skinande sol. Ramla ett par gånger på vägen hem och ved till knäet. När vi kom fram till bussen hade jag ingen känsel i värken vaden lr foten. När vi kom hem så va de dags för och duschning, va grymt skönt att duscha så J och byta turskiderna till vanliga men jag gjorde inte de eftersom knäet inte va bra. Elin och peter kom och fråga lite hur dan hade varit och så .. Sen vart de Mat.. Tacos stog på menyn. JSen vart de mest att vi slappa lite i soffan och jag och ekan gick på en liten promenad. :P Sen vid 2 var de sov dags :P

 

Tisdag: Idag va de dags för skidåkning. Vid 9 skulle nybörjar gruppen börja men jag var tvungen att hyra skider innan så jag började lite senare med de.. Men när de va klar så börja vi med att ploga ner för en backa ( de kunde jag faktiskt sen innan ;P ) och sen skulle vi lära oss svänga (kunde jag med :P ) lärde mig inte så mkt efter som jag redan kunde de. Sen va de frivillig åkning, jag, elin, sofie, och några till åkte mest. Sen vid 12 var de dags för lunch. Och sen ge sig ut i backen igen men hade så ont i knäet så de vart bara 2 åk. Sen gick sofie, jessica och jag in och duscha och gjorde i ordnings oss.. :D Sen var de dags för fotboll men vi va inte med för vi va skadade L Va ganska kul i början och sitta och titta men de vart ganska långtråkigt efter ett tag :P När de va slut körde linn och jag lite handboll (s så gott de gick utan att få ont ) Sen va de hemfärd och MAT J De vart kyckling och pomme. J Sen kom Rickard från Jönköping och fråga oss vilka som kunde vara med, vad man åkte och vad man hete till slalomtävlingen. Han stanna en ganska en stund, satt och snacka och så, de va trevligt, prata även med IT-killarna som var med (som jag även har matte med men har aldrig pratat med dom innan ) . Sen kom elin och peter för att prata om dagen som gått och gå inom morgon dagen. Sen vart de att basta, då kom Rickard ner igen.. Linn, Rickard, Classe och jag basat J va väldigt skönt. Vi gick även ut och rulla oss i backen (förutom Linn) :P De va inte så kallt som jag trodde de skulle vara :P och sen basta lite till innan vi gick och duscha och satte oss vid alla andra och prata. Vart även en liten promenad även idag :P Disa va lite busig och kasta lite sten på ett fönster :P Sen satt jag, Sofie och Simon uppe och prata med alla andra gick och la sig.. vi gick och la oss vid 2 tiden :P

 

Onsdag: Idag var de mkt friåkning. Vi va i backen vid 9 tiden och åkte tills de va lunch vid halv 12. Sen va de dags för slalom tävlingen vid 1. Och vi vart indelade i lag och sen satte de igång. De gick ganska bra för mig tills jag skulle stanna för då ramla jag som en lite hög och fick skit ont i knäet och kunde inte va med mer L mitt lag vann :D Sen va de friåkning igen men jag kunde ju inte åka så Sofie, jag, Jessica och Tessan gick in. Jag, Jessica och Sofie bestämmer oss för att basta lite ( Tessan kunde inte för de var något fel på hennes ledband i tummen så hon hade gipsskena, tycket så synd om henne ) När jag till min stora förvåning så upptäcker jag att min vad har svullnat upp väldigt mkt. Vart lite orolig och bestämde mig för att prata med peter och dom efter vi hade bastat. Jag och Sofie satt i bastun i 1,5timme, de va riktigt skönt. Man kände sig jätte fräsch efter J Sen var de dags för ute lekar. Första leken  kunde jag vara med på de va att man ska ta ett papper från varandras mun och jag och Classe skulle byta. Jag va sist, och dom gångerna man skulle köra tillbaka också höll han på att dö.. ;) fy satan va vi skratta :P haha :D Sen va de dags för nån lek man skulle komma till ett ställe först med en plastsäck och man fick inte springa och sen springa tillbacka. Jag och Jessica kunde inte va med så vi stog bredvid och tog kort och as garva :D Va så himla kul och se vad alla hade för olika tekniker, jag tror Mikka gjorde den snabbaste och roligaste.. :P Sen va de korv grillning, det va dagens middag .. :P När vi hade käkat färdigt var de dags att få se all kort som It-killarna hade tagit J De va riktigt kul att se.. men jag tycker att jag var med på för lite många kort ( de kan bero på att jag hade en guljacka och syndes väldigt bra ) :P och Classe satt och kommentera nästan alla kort och de gjorde ju saken ännu roligare :P Sen va de dags för basta igen och då kom Rickard ner. Basta inte så länge för nån hade stängt av bastun så den vart knappt varm. Sen satt vi bara och prata, efter ett tag kom några till Jönköpingsbor, Anton, Banditen och Hockeyspelaren. Vi satt och snacka tills dom gick vid 3. Sen satt sofie och jag och prata och åt chips ;) Jag somna vid 4 :P

 

Torsdag: De va den dagen vi skulle åka hem L Vi gick upp vid halv 9 och käka frulle och sen börja städa.. Vissa hjälpte ju inte till medans andra fick slita med att hinna med allt. Vid halv 11 kom bussen och hämta våra saker. Sen gick vissa till backen och åkte medans vi andra kolla så att allt var fint. Sedan gick Classe och jag och lämna tillbaka skiderna, sen möte vi upp sofie, tessan, och amanda för att gå och fika och där satt nästan alla Jönköpinsbor :PJ Alla vi tog en choklad muffins och en delikatoboll ( utom sofie hon åt inget ) och en läsk :P Chokladmuffinsen var ingen höjdare direkt. Vi satt och snacka och skicka massa låtar. Fick även några bilder och nån fel av hockey spelarn från jönköping :P väldigt fina .. haha..Vid halv 2 gick vi till Ica och köpte lite godis och sånt för att ha i bussen.. vid 2 var de hemåt färd L VI började med att kolla på sällskapsresan J Sen somna jag :P Vakna nästa lagom till kisspausen i mora.. Sen körde vi vidare mot norrköping.. :P Sen vid ca 7 så stanna vid i köping på donken för lite efterlängtad MAT. Och sen vidare hemåt, jag hade fått feber igen L så jag sova halva vägen hem sen att vi och sjöng och hade oss ;D Sen vid halv 10 var vi hemma L Va lite skönt att komma hem till sängen men inte så mkt mer..Kommer sakna vissa va jönköpings folket L

 

Tack jönköpingsfolket och alvida för en underbar Idre resa :D Vilka fina minnen de blev J Funderar lite på ditt förslag classe att börja om ett år och gå i eran klass ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0