Tillbaka i bloggandet ;)

Jag vet att de va ett bra tag sen jag skrev sist men nu är jag på G igen ;)
Andleningen att de inte har blivit nått bloggande i sommar är för att min kära dator tar skola under sommar.
Nu kommer lite roliga uppdateringar.
6/9
Första handbolls träningn på nästan ett år.
Gick faktiskt ganska bra, man kan ju inte förvänta sig så mkt. men kunde bara vara med på ca 2/3 av träningen innan jag fick skit ont o knäet. Vart även tillsammans med björn denna dag =)
7/9
Kryssning med birka :)
De började med att man gick upp runt 9 för att bestäma kläder, strycka, fixa mat och sånt som behövs till en kryssning. vid 12 så bar de av mot stan för mammsen och jag skulle hämta upp kicki (mammas kompis) och sen ner till gamla buss stationen för att möta maria och gå på bussen och börja färden upp till stockholm. Hade tänkt att inte dricka så mkt på vägen upp men träffa ju några roliga typer som bjöd som bara den så de va bara tacka och ta i mot :) Sen när vi kom fram till stor stan så va de ju så att man inte fick gå på båten först efter en timme efter vi hade kommit så vi hitta nån liten "öl" båt som vi satte oss oxh tog en varsin cider. Sen vad halv 5 tiden fick vi gå på båten men när vi väl kommer på så får vi vänta en timme till innan vi får komma in i hytterna. Men våra nya trevliga vänner sen bussen bjuder laget runt på en varsin grogg :) När vi väl kommer in i hytten så öppnas vinet och så börja man göra i ordning sig. Framåt 8- halv 9 så bar de ner några däck för att få lite mat i oss, de blev oxfile och pomme :) Mums.. Efter den utsökta måltiden så bar maria och jag av för att utforska båten :) Sen ner till dansbandsgolvet och sväng loss. Efter mkt dansande där och ut peckade av bandet, så hade vi hittat några trevliga stockholms boys som bjöd på lite gin och tonic :) Sen vart de disco däcket för att dansa loss. Då fan vi några nya stockholmare som de sen vissade sig vara på samma  "personalfest" (dom hade jobbat på samma jobb men i olika företag, och som tack förallt slit på de jobbet fick dom resan typ nått sånt :P) som de andra stockholmarna. Sen ner till dansbanet igen och där träffar jag min kära mor som jag dansar lite med och dricker upp hennes drink, sen försvann helt plötsligt hon och maria så jag följer med en av stockholmarna för att dricka champanj och turkiskpeppar ( bra blandning va ;p ) Sen hittar till slut mammsen och maria mig, men maria ville sova men klockan var bara barnet så jag ville parta vidare ;P Och så blev de medans maria gick och la sig. Sen när allt dansgolv stängde så vara de bara en bar öppen så dit gick alla folk och beställde en sista drink och tog en natt macka, och jag stog och prata med de stockholmska bygg gänget :P Sen vid halv 5 bar de av till hytten för att försöka få några timmars som men så blev de ju inte,

8/9 Efter 20min sömn och mkt försök till sömn så går vi upp för att försöka fåå lite mat i sig, jag fick i mig 2tuggor av en macke och ett glas pepsi (den godaste pepis jag nånsin drucki) Sen kolla vi runt lite och sen gick vi till tax freen för att inhandla de som man skulle ha med sig hem, blev en flaska sprit och lite godis. Sen satt vi oss vid en av barerna och tog en varsin grogg ( jag som hade bestämt mig för att inte dricka nått denna dag men efetr mkt tjat så gav jag upp) Sen börja de om igen, blev en jäger och några öl innan de var dags för att gå i land men maria och jag han även än gång till till tax freen för att inhandla dricka till kvällen och buss resan. de vart 1lsprit, 6 gin och tonic och en liten jäger :) Va en snäll stockholmare vid namn dennis som betala en del av vår dricka =) Sen fick vi spring till hytten för att hämta sakerna så vi skulle hinna in i land :P Sen vänta en ca 2 timmar buss resa hem mkt trevligt och mkt dricka. Sen på kvällen så vankades de fest hos maria men den pratar vi inte om.

Kanske kommer bilder från kryssningen som småning om. :)

13/9
Första träningen utan att få ont
Träningen gick skit bra =) fick inte de minsta ont och ändå var jag med på allting :) så jävla skönt hoppas bara de håller i sig så så jag slipper lägga av med handbollen..

Har även klippt av mitt långa hår till typ axlarna och färgat de mökare. :P

Imorron ska jag till oxelösund hem till min underbara vän maria <3 ( Till hennes föräldrar för hon bor ju nu mera i en egen lägenhet i norrköping =) )

// Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0