Lite blandat =)

Då va jag tillbaka med lite nya krafter förhoppningsvis. =)

Har hänt lite saker sen sist. Känns som jag aldrig vart hemma.

Den 8 Januari blev jag 21år gammal =) Tror de va en av de bästa födelsedagarna i mitt liv. Det började med att B skrämde skiten ur mig igenom att han kom med tända ljus och sjung vid halv6 på morgonen när jag låg och halv sov :P
Runt lunch ringa min bästa vän eklund (även kallad Sofia :P ) och frågar om hon kan komma förbi och lämna en födelsedagspresnt. Klart hon fick. =) Fick en blå klänning från hm som jag velat ha väldigt länge. ( jag sa att hon va mi bästa vän va ? ;) ) det fanns bara en kvar i centrum men den va tyvärr förliten vid brösten så vi åkte till maxi och kolla om de fanns någon mer där och det fanns en kvar som satt perfekt :D så jag hade väldigt tur, känns som de var menat att jag skulle ha den. Sen bjöd hon på lunch som blev en väldigt god kebab =) Sen fixade vi lite små saker innan hon körde hem mig.
Jag hann bara hem och vända för B slutatde lite tidigare på jobbet och jag skulle möta honom i stan. För att han skulle bjuda på våfflor på våffelmakeriet =) Jag åt maräng swiss våffla.(tror de stavas så, men kan ha helt fel) Va nog den godaste våfflan jag ätit och ändå orka jag inte hela. Va satt där och myste ett tag innan vi tog bussen till skarphagen och spela 2 serier bowling. Gick sådär för mig, så B vann den första och jag den andra =) Träffa även på pappa, farfar. kusin med tjej där oxå =) Vi satt kvar ett tag och kolla på när dom spelade och drack cider. B´s present hade inte hunnit komma för han hade beställt den men jag fick en bukett tulpaner och en Vecko Revyn och så bjöd han på allt =) Sen åkte vi hem och myste i soffan innan vi gick och la oss =)
Det var en helt perfekt och stress fri dag så som de ska vara =)

9 Januari kom släkt och vänner för att fira mig.
Så jag gick upp vid 8 för att baka. Vart en del som skulle bakas medans björn fick plocka undan i lägenheten. Jag bakde 2 tacospajer, en frusen chessecake med hallon(den vart min favvorit), lakrits-och hallonkaka och blåbärspaj. Allt gick hem hos mina kära gäster. =) chessecaken och lakrits-och hallonkakan var det första gången jag gjorde och de vart två favoriter hos mig =)
Vid 14 tiden kom dom första, mamma, kari, timi, raimo och mormor. sen runt 15 tiden kom Minna och Robin oxå. Vid 16 tiden vart de byte :P för då kom nästa gång till vår lilla etta och de va B´s föräldrar och pappa och Albin. Dom åkte runt 6 då började jag fixa hår oxh smink med hopp om att de skulle bli klart på en timme men jag lyckades inte. för runt 7 så kom våra fina vänner på lite förfest. Va klar vid 8 men våra kompisar va lite sena som tur var. så det vart en väldigt trevlig förfest innan vi drog till hugo där det var grymt tråkigt så b och jag gick runt 1 till donken för lite nattkäk innan vi tog bussen hem.
Fick väldigt fina presenter dagen till ära. Fick 8st djupa tallrikar till vårann serie, sill, ungstermometer, pengar, choklad, blommer, vin, förfest"spel" och massa kärlek =)

10 Januari: bar det av till Åby för att fira min kära mormor som fyller på samma dag som mig. Så det vart smörgås tårta och bullar =)

13 Januari vart en väldigt jobbig dag. Det var nämligen Irjas begravning. Va mycket jobbigare än jag trodde. Men hon har det bättre nu när hon slipper lida men jag saknar dig väldigt mkt. Är så himmla glad över att jag ställde upp på dig så mkt i slutet. Hoppas du har dte bra i himmlen. Vi saknar och älskar dig <3

16 Januari var vi på 75års kalas i bränntorp så de blev det smörgåstårta för 3 gången den veckan :P och massa gott fikabröd. det var mycket trevligt =)

17 Januari då hade jag haft mitt körkort 1 månad :D

18 Januari (idag) Började jag med jobbgarantin för ungdomar. Börjar nu med 6 veckor på adecco för att dom ska jobbcoacha mig.

Nu hoppas jag B kommer snart så vi kan äta.

Puss// Sanna♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0