Arbetsförmedlingen

Jag förstår mig inte på deras policy.
Dom tycker att jag ska tacka nej till jobb i stället för att vara ledig på praktiken.
Om jag jobbar kvällar och helger på mitt extra jobb som jag oftast gör så får jag inte ledigt från praktiken någon annan dag utan dom tycker att jag ska jobba 6-7 gånger i veckan. För att dom samtidigt tycker att jag inte ska tacka nej till jobb. Men jag jobbar i princip varje lördag så dom tycker allså att jag ska ha 6 dagars veckor och vara ledig EN Dag varje vecka eller att jag ska tacka nej till jobb.

Det är ju helt sjuk. Extra jobb leder ju väldigt ofta till en fast anställning sen även om det inte är på just det jobbet men om man får vara kvar en längre tid som extra anställd så ses det ju som att man är pålitlig och sköter sig och det ser ju mycket bättre ut att ha ett extra jobb än att inte jobba allas.

Är inte arbetsförmelingen till för att hjälpa en med att skaffa ett jobb men det verkar ju som om det är tvärtom.

Jag förstår att folk går in i väggen när man är med i arbetsförmelingen. Jag känner att jag inte är långt i från snart.
Man ska hinna ha praktik 30 timmar i veckan ungefär, sen jobba extra ca 10 timmar i veckan (minst) och sen söka jobb och uppfölja sökta jobb. Det blir ju mer en en heltidsvecka.

Nu har jag fått ut lite av mina aggressioner.

/ Sanna♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0