Kvällsöppet med Ekdal

Sitter och tittar på kvällsöppet med Ekdal nu. Fy fan vad förbannad man blir på skolan och samhällt.

Det de handlar om idag är att en 11-årig pojke har tagit livet av sig pågrund av att ingen tror på att han har blivit mobbad förutom hans familj. Alla bara skyllde på varandra istället för att göra något. Han orkade inte mera för att han bara bollades i mellan. Han trodde att de aldrig skulle sluta. Han trodde inte på sin pappa mer när han sa att de kommer att ordana sig, och jag förstår honom.

Det första rektor hade sagt till hans farfar när han kom till skolan efter ha hittat sitt barnbarn hängd och berätta de för rekton så sa han/hon: va du tvungen att ta med dig polisen, du vet hur mycket det pratas  här.
Hur fan kan man vara så jävla känslo kall?

Framför allt när skolan har förneckat att de pågått mobbing på skolan. Nån lärare borde ha märkt när han vart slagen, sparkad, när dom sa taskiga saker, punkterade hans cykel. Hur kan man vara så blind? De är ju som att dom tillåter att de sker. När dom fråga hur dom inte kunde ha märkt något så sa dom, men han hade ju en kompis.

Jag har själv vart med av nått liknande. Jag hade kompisar men jag och en kompis svart sparkade och slagna varje dag i några veckor. De ända lärarna gjorde va och skicka hem elverna, dom ringde inte änns mina föräldrar.
Mina föräldrar fick reda på de efter nån vecka av att min kompis föräldrar ringer hem till oss och berättar de. Jag vågade inte berätta.

Och sen att kommunen gör samma sak. Hur fan kan samhället se ut såhär 2009? Vad är det för samhälle när en  11-årig kille inte orkar leva mer? Hans liv hade knappt börjat.

Jag sörjer med hans familj och alla andra familjer som har varit med om något liknade och jag vet hur dåligt barnen mår.

SÅ SIST MEN INTE MINST, SVERGIES POLITIKER, KOMMUNER, SKOLOR OCH ALLA ANDRA MÅSTE VAKNA UPP OCH INSE ATT DE SKER MOBBING ÄVEN OM MAN INTE VILL DE MEN MAN KAN GÖRA NÅGOT ÅT DE ELLER IALLAFALL FÖRSÖKA. DET BLIR BARA SÄMRE OM MAN INTE KAN INSE ATT DET HÄNDER PÅ ENS SKOLA. FÖR OM MAN INTE KAN DE SÅ KAN MAN INTE HELLER ÄNDRA PÅ DE. SÅ DE ÄR DAGS ATT VAKNA NU SVERGIE. VI LEVER I 2009.

Det var allt för mig för denna gång.

Skulle vara intressant och se vad ni tycker?

God natt.

// Sanna♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0